Logo

Београдска тврђава на апликацији „Cultural places“

Blog

Нова, унапређена мобилна апликација за посету Београдској тврђави од сада је доступна свим корисницима тзв. „паметних“ телефона, нудећи најсавременији начин упознавања са историјом и споменичким наслеђем.

Мобилна апликација, која је данас представљена на конференцији за новинаре у просторијама Туристичке организације Србије, обезбеђује разноврстан и свеобухватан начин информисања о значају културног наслеђа Београдске тврђаве.

На једноставан и брз начин, апликација кориснике води на 29 локација на Београдској тврђави и доноси занимљиве приче о њима. Осим фотографија и текстова о значајним местима на Тврђави и историјским подацима, апликација нуди и аудио записе. Све представљене тачке подељене су у три сегмента, баш као и сам комплекс, ради лакшег сналажења (Горњи град, Доњи град и парк Калемегдан). На овај начин се скреће пажња на све објекте, лакше се проналазе на простору Београдске тврђаве помоћу дигиталних мапа на платформи, а сам садржај је доступан како домаћим, тако и страним посетиоцима. Апликација је доступна на шест језика: српски, енглески, немачки, руски, кинески и турски.

Реализацијом овог пројекта, унапређена је и осавремењена туристичка инфраструктура кроз дигитализацију културног наслеђа и споменика културе на простору Београдске тврђаве. Туристичка понуда је обогаћена, на интересантан и лако доступан начин за корисника – коришћењем мобилних телефона. Сваки посетилац може лако преузети мобилну презентацију са Google play или App Store и на тај начин себи обезбедити бесплатан аудио водич за Београдску тврђаву.
О значају ове апликације и начину коришћења на конференцији су говорили државни секретар Министарства трговине, туризма и телекомуникација Републике Србије Мирослав Кнежевић, в.д. директора Туристичке организације Србије Марија Лабовић, в.д. директора ЈП „Београдска тврђава“ Марија Рељић и представник компаније ОРОУНДО (која је израдила апликацију) Горан Гајић.
Пројекат су реализовале компаније Го Ту Тек и ОРОУНДО и ЈП „Београдска тврђава“, захваљујући средствима Министарства трговине, туризма и телекомуникација Републике Србије.